طبق گزارش گروه تحقیقاتی اینفونتیکس، سیسکو که از سازندگان بزرگ تجهیزات شبکهسازی در جهان است درآمد فروش خود از سوییچ و مسیریاب را در سه ماهه سوم سال 2011 به 1.43 میلیارد دلار رساند که 3 درصد بیشتر از سه ماهه دوم است.
وایمکس نیوز - این در حالی است که درصد افت درآمد آلکاتل لوسنت، هوواوی، جونیپر و ZTE از فروش مسیریاب و سوییچ طی همین مدت دو رقمی بوده است.
بیشترین افت نصیب هوواوی شد که به میزان 12.3 درصد بود.
ارزش بازار جهانی سوییچ و مسیریاب در این سه ماهه با افت 7.1 درصدی به 3.5 میلیارد دلار رسید.
آلکسالا(Alaxala)، سیسکو، اریکسون، انایسی و نوکیازیمنس شرکتهایی بودند که در این بخش نسبت به سه ماهه دوم سال 2011 افزایش فروش داشتند.
بزرگترین افت درآمد این بخش در آمریکای شمالی رخ داد(15 درصد افت نسبت به سه ماهه دوم سال 2011). این افت در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا(EMEA)نیز 6 درصد بود. فقط منطقه آمریکای لاتین و مرکزی روند افزایش را تجربه کرد و برزیل در آن پیشتاز بود.